Maatschappelijk partner
Hoofdsponsor
Partner
eSports

Sinds 1997 hebben de achttien Eredivisieclubs zich verenigd in de Eredivisie CV. De Eredivisie CV behartigt de belangen van de Eredivisieclubs op zowel nationaal als internationaal niveau. Daarnaast is de Eredivisie CV actief om namens de 18 Eredivisieclubs zoveel mogelijk voetballiefhebbers te verbinden met de eredivisie, door een gezonde exploitatie van de divisie, die tevens hoogwaardig en aantrekkelijk is.

Verantwoordelijkheden

Dit vertaalt zich onder meer in de verantwoordelijkheden:

  • Het behartigen van de belangen van de Eredivisieclubs als collectief, zowel nationaal als internationaal;
  • Het bevorderen van onderlinge samenwerking en kennisdeling tussen de Eredivisieclubs, bijvoorbeeld door het organiseren van kennissessies en platformen;
  • Samenwerken c.q. contacten onderhouden met de Coöperatie Eerste Divisie (CED), Eredivisie Media & Marketing CV (EMM), FBO en KNVB en derden-stakeholders in het voetbal;
  • Het (inter)nationaal positioneren en profileren van de Eredivisie als aantrekkelijke competitie;
  • Commercieel exploiteren van de Eredivisie;
  • Aanreiken van innovaties op relevante terreinen voor de Eredivisieclubs;

Organisatie

De Eredivisie CV is gevestigd in Zeist en telt vandaag de dag negen werknemers.

Arbeidsorganisatie

  • Jan de Jong (Directeur)
  • Marc Rondagh (Business Development Manager)
  • Aukje Geubbels (Projectmanager Marketing & MVO)
  • Michel Dusée (Projectmanager Marketing)
  • Arnoud Schonis (Projectmanager eSports)
  • Saoed Habieb (Database Manager)
  • Gladys Ebell (Office Manager)
  • Sabine Post (Office Manager)
  • Miranda de Rooij - van de Bijl (Financieel medewerker)

Fusie met Keuken Kampioen Divisie: één league-organisatie

Op vrijdag 18 juni 2021 heeft de meerderheid van de Eredivisie- en Eerste Divisieclubs ingestemd met het besluit om samen toe te werken naar een nieuwe voetbalorganisatie die zich sterk maakt om beide competities zowel sportief, commercieel, organisatorisch, sociaal-economisch en als merk te laten groeien.

Voor de 34 betaald voetbalclubs levert dit meerdere voordelen op. De nieuwe voetbalorganisatie krijgt meer zeggenschap over de sportieve- en commerciële aspecten van de competities. Ook vergroten de clubs de slagvaardigheid door een dagelijks bestuur en een one-tier board met meer bevoegdheden te benoemen. Daarnaast stemmen zij in met het nieuwe businessplan, waarvan alle clubs in het betaald voetbal profiteren:

  • Betere sportieve prestaties, nationaal en Europees;
  • Meer inkomsten voor de clubs;
  • Positievere associatie regionaal, nationaal en wereldwijd;
  • Meer interesse voor sponsorship betaald voetbal;
  • Meer solidariteit en versterking van de competitive balance, waarmee het niveau en de spanning in de competities verder stijgt;
  • Het beter benutten van de rol die het betaald voetbal heeft ten behoeve van maatschappelijke doeleinden.

De nieuwe league-organisatie wil vanzelfsprekend op structurele basis constructief samenwerken met de overige stakeholders uit het betaalde voetbal (zoals de KNVB, CSR, CTR e.a.).

Het doel van de betaald voetbalorganisatie is om in 2025 vijf competities onder één dak te hebben. Naast de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, de KPN eDivisie en de Keuken Kampioen Divisie Esports Predator Fan Competitie, is ook de Pure Energie Eredivisie Vrouwencompetitie dan volwaardig onderdeel van de league organisatie.

Het samengaan tussen de Eredivisie CV (Eredivisie) en Coöperatie Eerste Divisie (Keuken Kampioen Divisie) wordt vanaf het seizoen 2021/22 stapsgewijs voortgezet.

Contact

Eredivisie CV
Woudenbergseweg 21
3707 HW Zeist
info@eredivisie.nl

Informatie

Wil je meer weten over de Eredivisie? Wellicht zijn de volgende onderwerpen wat je zoekt!