Maatschappelijk
Wij geloven in de unieke kracht van voetbal. Of het gaat om mensen (meer) met elkaar te verbinden, op te leiden, te begeleiden naar een gezondere leefstijl, bewust te maken van duurzamer gedrag of op een andere manier kansen te bieden. Wij blijven samen met alle clubs, partners en supporters ons inzetten om onze positieve maatschappelijke impact te vergroten.
Maatschappelijk nieuws
De drie pijlers
We hebben drie maatschappelijke pijlers waarin we ons beleid hebben gekaderd, namelijk gezondheid, verbinding en duurzaamheid. Binnen deze pijlers organiseren we projecten en brengen we focus aan op onze doelstellingen.
Impact in cijfers
18
Clubs153
Projecten474K
Deelnames1.072
Uren spelersinzetOnze partners

Sinds 2005 is de VriendenLoterij maatschappelijk partner van de Eredivisie. Samen zetten we ons in om fondsen te werven voor maatschappelijke projecten die bijdragen aan een gezonde en sterke samenleving. Je kunt zelf ook meespelen voor jouw favoriete eredivisieclub. Zo gaat minimaal 40 procent van jouw lot naar maatschappelijke projecten van jouw eredivisieclub.

KPN Klasgenoot is een apparaat dat langdurig zieke kinderen een bijzondere wedstrijdbeleving geeft. De aanvoerder van de club laat de Klasgenoot door het hele stadion gaan. Het veld op, de kleedkamer en dug-out in en is aanwezig bij de ereronde. Zo ervaren deze kinderen hoe het er tijdens een wedstrijddag aan toe gaat en komen zij dichterbij hun helden dan ooit!

Samen met Upshot werkt de Eredivisie aan het meten van haar maatschappelijke impact. Dankzij deze monitoringstool kunnen clubs de ontwikkeling van de deelnemers aan maatschappelijke activiteiten volgen.

De Eredivisie is onderdeel van het EFDN netwerk dat bestaat uit maatschappelijk betrokken leagues en clubs die op Europees niveau samenwerken om de kwaliteit en impact van hun lokale projecten te vergroten.

De samenwerking heeft als doel om de eredivisie(clubs) te ondersteunen bij de professionalisering en monitoring van hun maatschappelijk beleid.