Partners

Maatschappelijk Partner

VriendenLoterij
Sinds 2005 is de VriendenLoterij Maatschappelijk Partner van de Eredivisie. Door deze samenwerking kunnen Eredivisieclubs nu gesteund worden met de inleg van deelnemers. Dit wordt besteed aan de jeugdopleiding en maatschappelijke projecten van de Eredivisieclubs. De VriendenLoterij wil een vriend zijn voor alle Nederlanders. Voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben om mee te kunnen doen in de samenleving. De VriendenLoterij steunt daarom goede doelen, clubs en verenigingen die zich richten op gezondheid en welzijn van mensen.


Hoofdsponsor

KPN
Vanaf het seizoen 2017-2018 is KPN de hoofdsponsor van de Eredivisie. Het oer-Hollandse bedrijf met telecommunicatie- en ICT-diensten wil graag een positieve bijdrage aan het voetbal leveren. KPN staat voor verbinding en verbinding maak je samen. Het netwerk van de Eredivisie.  


Official supplier

BrandLoyalty
BrandLoyalty is wereldleider in loyaliteitsprogramma’s voor food retail. Het bedrijf maakt innovatieve, op maat gemaakte loyalty-concepten voor retailers. Met dit suppliership heeft BrandLoyalty exclusieve rechten om Eredivisie-gerelateerde loyaliteitsprogramma’s aan te bieden aan de Nederlandse Retailmarkt.

Deliveroo
Sinds het seizoen 2019-2020 is Deliveroo toegetreden tot de partnerpiramide van de Eredivisie. Als food delivery partner wil Deliveroo samen met haar restaurantpartners speciale ‘voetbalgerechten’ samenstellen die de perfecte match zijn met iedere wedstrijd.

De Telegraaf
De Telegraaf is sinds het seizoen 2011-2012 Official Supplier van de Eredivisie. De Telegraaf verzorgt 24 uur per dag actueel nieuws en achtergronden op het gebied van nieuws, sport, finance en entertainment. Door de specifieke krachten van beide organisaties te bundelen wordt hiermee de beleving van de vele liefhebbers rondom het vaderlandse topvoetbal verder verrijkt.

Radio Veronica
Radio Veronica is vanaf het seizoen 2017-2018 verbonden aan de Eredivisie als Official Supplier. Radio Veronica is er voor de pure liefhebbers. De muziekfreaks, Music Maniacs. Veronica begon in 1960 als zeezender die vanaf de Noordzee uitzond en ontwikkelde zich onder andere als publieke omroep, Veronica Nieuwsradio (VNR) en Yorin FM door de jaren heen tot het huidige Radio Veronica.

Sportdirect
Sportdirect is onderdeel van Deventrade BV en het enige officiële online verkooppunt in Nederland van Derbystar, sinds 2006 de officiële Eredivisie wedstrijdbal. Sportdirect.com werkt nauw samen met vele sportspeciaalzaken in Nederland, waardoor alle artikelen altijd te passen zijn en advies nooit ver weg is. Door aanwezigheid in de sportspeciaalzaken en online wordt iedere sportliefhebber op zijn wenken bediend.


Media partners

FOX Sports
FOX Sports is de thuisbasis van het Nederlandse voetbal met naast alle Eredivisiewedstrijden en play-offs ook de Keuken Kampioen Divisie, KNVB beker en Tweede Divisie. Iedere speelronde brengen de FOX Sports-presentatoren samen met het aansprekende analistenpanel het Nederlandse voetbalspektakel haarfijn in beeld. Daarnaast zijn op FOX Sports de Bundesliga, Europa League, MLS en diverse bekercompetities te zien, net als internationaal toptennis en grote Amerikaanse sportcompetities als MLB, NFL en NHL.


NOS
De NOS biedt, als grootste nieuwsorganisatie van Nederland, 24 uur per dag 7 dagen per week, onafhankelijke en betrouwbare verslaggeving op het gebied van nieuws, (inter-)nationale evenementen en sport. Met voor de Eredivisie de bekende samenvattingsuitzendingen van elke speelronde.


Official Match Data Supplier

Opta
Opta, onderdeel van Stats Perform, is de wereldleider op het gebied van sportanalyse en levert rijke, gedetailleerde data waarmee sportverslaggeving en -content tot leven komt.