VVV-Venlo eSports zet zich in voor gezonde leefstijl onder jongeren Gepubliceerd op 26-4-2021

Met het programma Level Up! leert VVV-Venlo kinderen tussen 10 en 12 jaar en hun ouders meer over verantwoord gamen, passend bij een gezonde leefstijl. In een lessenreeks van vijf weken komen verschillende thema’s aan bod, zoals: sport, voeding, social media en mentale weerbaarheid.

Het project Level Up! wordt afgetrapt met een voorlichting voor ouders. Vervolgens worden de kinderen uit groep 7 en 8 middels een vijf weken durende lessenreeks bewuster gemaakt over een gezonde leefstijl. Thema’s als vrijetijdsbesteding, gezonde leefstijl, social media, omgaan met geld én sportiviteit passeren hierbij de revue.

Rolmodellen

Coach eSports Nick Cooiman en eSporter Jesper Maes van de Venlose club worden ingezet als rolmodellen voor de kinderen. Zij zijn ervaringsdeskundigen op het gebied van gaming en kunnen als geen ander de kinderen dingen bijbrengen over onder andere eSports, de basics van het gamen, een gezonde leefstijl en vrijetijdsbesteding.

 

Pilot

Het project Level Up! gaat officieel pas van start vanaf het schooljaar 2021-2022. Afgelopen week vond op het Blariacumcollege een pilot plaats, om te bekijken of het programma de effecten had die verondersteld werden. Met de positieve feedback kan het project doorontwikkeld worden, om direct na de zomervakantie van start te gaan.

Samenwerking

Het project Level Up! is een samenwerking tussen VVV-Venlo eSports en de VVV Foundation en wordt mede mogelijk gemaakt door de Project Partners Rabobank Noord-Limburg, OGVO, OGVO.fit en Venlo.fit. Meer informatie over dit project vind je hier

Maatschappelijk nieuws

Maatschappelijk
Volwassenen werken aan gezonde leefstijl met Vitesse FIT Gepubliceerd op 26-4-2021
Maatschappelijk
Dankzij FC Groningen bouwt Jeffrey aan een succesvolle toekomst Gepubliceerd op 26-4-2021
Maatschappelijk
VVV-Venlo eSports zet zich in voor gezonde leefstijl onder jongeren Gepubliceerd op 26-4-2021
Maatschappelijk
AZ leert kinderen over gezonde voeding Gepubliceerd op 26-4-2021
Maatschappelijk
Onderzoek: betaald voetbal geeft plezier, verbindt en draagt 2 miljard euro bij aan het BBP Gepubliceerd op 26-4-2021