Eredivisie CV vergroot haar belang in Eredivisie Media & Marketing CV (EMM) Gepubliceerd op 31-12-2020

Vandaag heeft de Eredivisie CV het belang van EndemolShine (Banijay) in Eredivisie Media Marketing CV (EMM) overgenomen. EMM is verantwoordelijk voor de gezamenlijke exploitatie van de mediarechten van de eredivisie en eredivisieclubs.

Het gaat om een belang van 8,82%. Hierdoor groeit de participatie van de Eredivisie CV van 35,28% in EMM naar 44,1.%. Hiermee wordt uitvoering gegeven aan reeds in 2012 gemaakte contractuele afspraken. De overige aandeelhouders in EMM zijn The Walt Disney Company (51%) en de KNVB (4,9%).

De Eredivisie CV laat weten dat de geplande overname goed aansluit op de toekomstplannen richting een professionele league-organisatie en de verdere waardeontwikkeling van het Nederlands voetbal.

Uitgelicht

Eredivisie
Vooruitblik: Titelkoorts in Arnhem Gepubliceerd op 22-1-2021
Eredivisie
Zakelijke relaties van betaald voetbalclubs zeer positief over partnership Gepubliceerd op 20-1-2021
Eredivisie
Vooruitblik: Klaas-Jan Huntelaar op voor zijn laatste kunstje? Gepubliceerd op 15-1-2021
Eredivisie
Vooruitblik: Reuzendoder AZ op weg naar volgende topper Gepubliceerd op 13-1-2021
Reactie op de nieuwe corona maatregelen van het Nederlandse betaald voetbal Gepubliceerd op 12-1-2021