Eredivisie CV vergroot haar belang in Eredivisie Media & Marketing CV (EMM) Gepubliceerd op 31-12-2020

Vandaag heeft de Eredivisie CV het belang van EndemolShine (Banijay) in Eredivisie Media Marketing CV (EMM) overgenomen. EMM is verantwoordelijk voor de gezamenlijke exploitatie van de mediarechten van de eredivisie en eredivisieclubs.

Het gaat om een belang van 8,82%. Hierdoor groeit de participatie van de Eredivisie CV van 35,28% in EMM naar 44,1.%. Hiermee wordt uitvoering gegeven aan reeds in 2012 gemaakte contractuele afspraken. De overige aandeelhouders in EMM zijn The Walt Disney Company (51%) en de KNVB (4,9%).

De Eredivisie CV laat weten dat de geplande overname goed aansluit op de toekomstplannen richting een professionele league-organisatie en de verdere waardeontwikkeling van het Nederlands voetbal.

Uitgelicht

Eredivisie
Vanaf volgend seizoen: Eredivisievoetbal in Ultra HD op ESPN Gepubliceerd op 12-4-2021
Eredivisie
Vooruitblik: Giakoumakis en Malen bewijzen hun waarde Gepubliceerd op 9-4-2021
Eredivisie
Definitief: 23 april weer toeschouwers in de Eredivisie stadions Gepubliceerd op 6-4-2021
Eredivisie
Advocaat in een illuster rijtje na zijn 200ste overwinning in de Eredivisie Gepubliceerd op 6-4-2021
Eredivisie
Gravenberch uitgeroepen tot Eredivisiespeler van de maand Gepubliceerd op 2-4-2021