Ouderen in het zonnetje gezet tijdens GRO - UTR Gepubliceerd op 1-10-2018

In het kader van de 'Week tegen Eenzaamheid', die dit jaar plaatsvindt van 27 september tot en met 6 oktober, vraagt het KPN Mooiste Contact Fonds samen met de Eredivisie en FOX Sports op een ludieke manier aandacht voor eenzaamheid onder ouderen.

Een aantal ouderen uit Groningen en Utrecht maakte zondag tijdens de Eredivisie-wedstrijd FC Groningen tegen FC Utrecht hun opwachting als player-escort, om zo het groeiende probleem van eenzaamheid en sociaal isolement in deze bevolkingsgroep voor het voetlicht te brengen. Dit leverde mooie en ontroerende beelden op (bekijk de video hieronder).

Het Mooiste Contact Fonds is een initiatief van KPN, hoofdsponsor van de Eredivisie, en brengt mensen die zich eenzaam voelen weer in verbinding met de wereld om hen heen. Met het fonds ondersteunt KPN initiatieven van verschillende maatschappelijke partners die gericht zijn op het stimuleren van sociaal contact voor kwetsbare groepen in de samenleving. Hiervoor zet KPN techniek, middelen en mensen voor in. 

Ook aankomende vrijdag, tijdens het Eredivisie OldStars walking football toernooi in Almelo, worden honderden ouderen in het zonnetje gezet. Door samen te voetballen komen 60-plussers met elkaar in contact en blijven ze fitter. Voetbal wordt daarmee als middel ingezet om issues waar deze oudere doelgroep mee kampt (gezondheidsproblemen, geen actieve maatschappelijke rol, weinig sociale contacten, etc.) bespreekbaar te maken en aan te pakken.

 

Uitgelicht

Eredivisie
Conceptprogramma eredivisie 2019/2020 bekend Gepubliceerd op 14-6-2019
Eredivisie
Alex Tielbeke vertrekt als directeur bij Eredivisie CV & EMM Gepubliceerd op 13-6-2019
Eredivisie
Op weg naar rookvrije voetbalstadions Gepubliceerd op 4-6-2019
Eredivisie
Clubs helpen ruim 16.000 kinderen meer dan 100.000 boeken te scoren Gepubliceerd op 4-6-2019
Eredivisie
RKC en Sparta terug in de Eredivisie, FC Utrecht gaat Europa in Gepubliceerd op 29-5-2019