De wedstrijd sc Heerenveen – FC Groningen staat zondag in het teken van KiKa. Met tientallen acties in en rondom de Derby van het Noorden ondersteunen sc Heerenveen en hoofdsponsor GroenLeven de strijd tegen kinderkanker.
sc Heerenveen heeft zich sinds seizoen 2010-11 verbonden aan KiKa, Stichting Kinderen Kankervrij. Doel van de samenwerking is om KiKa te ondersteunen in haar strijd tegen kinderkanker. Dit doet sc Heerenveen onder meer door haar kanalen, faciliteiten en bereik in de regio, provincie en het land in te zetten om (meer) naamsbekendheid te genereren en voetbalfans op te roepen om geld te doneren.
Op initiatief van en in nauwe samenwerking met hoofdsponsor GroenLeven wordt daar aanstaande zondag in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen nog een schepje bovenop gedaan. Met tientallen acties voor, tijdens en na de wedstrijd gaat de Friese club niet alleen de strijd aan met de nummer 8 in de Eredivisie, maar ook met KinderKanker.
Hieronder een overzicht van een aantal activiteiten (note: er volgen nog meer acties!).
sc Heerenveen speelt met KiKa op de borst
sc Heerenveen speelt zondag in speciale wedstrijdshirts. GroenLeven heeft haar plaats op het shirt als hoofdsponsor beschikbaar gesteld aan KiKa.
Opbrengst It Pompeblêdsje gedoneerd aan KiKa
In het programmaboekje It Pompeblêdsje wordt aandacht gegeven aan KiKa middels een speciale cover en een interview. De uiteindelijke opbrengst van het programmaboekje wordt gedoneerd aan de stichting. Verder wordt er gecollecteerd bij de ingangen van het Abe Lenstra stadion, evenals de cateraars Blaauw en Beijk geld ophalen voor de stichting.
💙 | Volledige opbrengst It Pompebledsje zondag naar @KiKa8118! Aanstaande zondag staat @scHeerenveen - @fcgroningen in het teken van Stichting Kinderen Kankervrij. In It Pompeblêdsje besteden wij ook aandacht aan KiKa, middels een speciale cover en een interview. #heegro #kika pic.twitter.com/yMnVeGxVJe
— It Pompebledsje (@ItPompebledsje) 12 april 2019
Feanstore verkoopt Kika-attributen
Ook de Feanstore staat zondag in het teken van KiKa. Zo worden er onder andere KiKa-knuffelberen, speciale KiKa-thuisshirts en Kika-sjaals verkocht. Van elk verkochte shirt of sjaal gaat de winstpercentage naar de stichting. Daarnaast draagt het personeel van sc Heerenveen bij de wedstrijd een KiKa-stropdags (heren) of -sjaaltje (dames) ter promotie.
Fans kunnen bieden op wedstrijdshirts
In samenwerking met 'MatchWornShirt' en KiKa organiseert sc Heerenveen een speciale actie: tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen worden de gedragen wedstrijdshirts van alle sc Heerenveen-spelers (die in actie zijn gekomen op het veld) geveild. Als de aftrap is genomen kun je direct via de website Matchwornshirt.com bieden op één van de gedragen wedstrijdshirts van de spelers. De uiteindelijke opbrengst wordt gedoneerd aan KiKa. Voor meer informatie over het bieden ga je naar Matchwornshirt.com
🍀 | De wedstrijd van komende zondag #HEEgro staat in het teken van @KiKa8118 (Kinderen kankervrij). Met elkaar willen we de strijd tegen kinderkanker ondersteunen! ' Lees hier welke activiteiten er zondag plaatsvinden en hoe je kunt doneren: https://t.co/eh8J0i3HKM #kika pic.twitter.com/rSlOtf7fNF
— sc Heerenveen (@scHeerenveen) 11 april 2019