De Eredivisie CV en DreamHack Sports Games zijn verheugd dat KPN zich ook de komende drie eDivisie-seizoenen als Official Naming Partner aan de gamingcompetitie verbindt. De voortzetting van het succesvolle partnership is vanaf het seizoen 2023/’24 ook te zien in de visuele identiteit die de competitie uitdraagt. Geel maakt plaats voor KPN groen.
Afgelopen seizoen behaalde de KPN eDivisie miljoenen views, het meeste aantal in haar zesjarige historie, en zag het een exponentiële groei van nieuwe social media-volgers. Het toont aan dat gaming en esports een integraal onderdeel zijn geworden van de hedendaagse jongerencultuur, en KPN begrijpt dat als geen ander. Daarom wordt het partnership met de KPN eDivisie met nog eens drie jaar verlengd. Om dit kracht bij te zetten wordt de oorspronkelijke gele ‘eDivisie kleur’ vanaf dit seizoen vervangen door het kenmerkende frisse groen van KPN.
"Met trots verlengen wij ons naamgevend partnership met de KPN eDivisie”, aldus Mark Versteegen, directeur Sponsoring bij KPN “De afgelopen jaren hebben we gezien hoe de YouTube en Twitch streams van de KPN eDivisie een onmiskenbare plek hebben veroverd in de harten van jonge kijkers en gamers. Die groei is ronduit spectaculair te noemen en we zijn vastbesloten gamers en fans de snelheid, betrouwbaarheid en kwaliteit te bieden die ze verdienen. Ons supersnelle glasvezelinternet en 5G staan garant voor de allerbeste gaming-ervaring.”
“De KPN eDivisie is naast een professionele gamingcompetitie ook een innovatief platform waar jonge fans van clubs zich verenigen en er op vermakelijke wijze de link tussen eredivisie en gaming wordt gelegd. We zijn zeer tevreden dat we ook de komende seizoenen samen met KPN, DreamHack Sports Games en alle eredivisieclubs kunnen doorbouwen aan een waardevol merk voor al onze fans en stakeholders”, aldus Jos van Helvoirt, Content manager (e)sports Eredivisie bij de Eredivisie CV.
KPN eDivisie bloeit als nooit tevoren
In samenwerking met KPN en DreamHack Sports Games is de merkstrategie van de KPN eDivisie medio 2022 aangepast. Naast het faciliteren van een professionele gaming competitie wordt er vol ingezet op de publicatie van aantrekkelijke en vermakelijke social content formats. Mede door deze koerswijziging bloeit de KPN eDivisie op als nooit tevoren. Afgelopen seizoen behaalde de KPN eDivisie het meestal aantal views in haar zesjarige historie en zag het een exponentiële groei van honderdduizenden nieuwe social media-volgers.
Maandelijks schitteren (e)spelers van de eredivisieclubs in viral Instagram- en TikTok-video’s die door miljoenen social media-gebruikers worden bekeken. De combinatie van vermaak en verslaggeving tijdens de KPN eDivisie uitzendingen werpt zijn vruchten af; beelden van de competitie werden meer dan 10 miljoen keer bekeken, in combinatie met andersoortige content liep de teller op tot meer dan 50 miljoen views.
Seizoen 2023/24 van de KPN eDivisie start vanaf 7 november
KPN eDivisie 2023/24 – seizoen 7 – staat voor de deur! Vanaf 7 november zijn alle wedstrijden elke dinsdag tussen 17.30 en 20.30 uur live te zien op ESPN 3 en op het YouTube- en Twitch-kanaal van de KPN eDivisie. Binnenkort volgt meer nieuws over seizoen 7.