Maatschappelijk partner
Hoofdsponsor
Partner
eSports
Eredivisie

Vanaf volgend seizoen: Eredivisievoetbal in Ultra HD op ESPN

Met ingang van seizoen 2021/22 produceert ESPN iedere week een selectie van Eredivisiewedstijden in Ultra HD (UHD) HDR-kwaliteit. Hiermee wordt de kijkers thuis een nog rijkere ervaring geboden. Het nieuwe voetbalseizoen opent traditioneel met de strijd om de Johan Cruijff Schaal, die dit jaar plaatsvindt op zondag 8 augustus 2021.

Vanaf de start van het nieuwe seizoen worden er op het basiskanaal van ESPN Eredivisiewedstrijden in UHD-HDR-formaat aangeboden. De zender is in overleg met de verschillende tv-aanbieders over de exacte wijze waarop het UHD-HDR-signaal dadelijk wordt doorgegeven aan hun klanten. Dit kan per provider verschillen.

De tv-zenders van ESPN zijn onderdeel van Eredivisie Media & Marketing (EMM). De directie van EMM, Marco de Ruiter en Frank Rutten, zegt: “Op ESPN brengen we iedere week het beste van het Nederlandse voetbal live op het scherm. Op alle vlakken leggen we daarbij de lat hoog, om zo de supporters de beste kijkervaring te kunnen bieden. Dat doen we bijvoorbeeld waar het gaat om innovatie in programmering en wedstrijdregistratie, en in dit geval dus in beeldkwaliteit. De Eredivisie beleven in het stadion is en blijft een unieke en de meest pure ervaring en hopelijk is dat snel weer volledig mogelijk. Maar voor iedereen die een andere optie zoekt, willen we met ESPN het allerbeste alternatief bieden. Altijd en overal.”

Samenwerking ESPN en tv-aanbieders

Recentelijk verlengde EMM de samenwerking met Delta/Caiway en T-Mobile met betrekking tot de distributie van ESPN. Hiermee blijven de ESPN-zenders na afloop van het huidige seizoen voor minimaal nog eens vijf jaar beschikbaar voor de klanten van Delta/Caiway en T-Mobile. In 2020 werden er ook al langlopende overeenkomsten gesloten met onder andere VodafoneZiggo, M7 (Canal Digitaal), Youfone en Joyne.

Marco de Ruiter en Frank Rutten: “Het is onze missie om het Nederlandse voetbal zo toegankelijk mogelijk te maken voor het publiek. Daarin is de samenwerking met onze distributiepartners een uitermate belangrijke bouwsteen. Het Nederlandse clubvoetbal is populairder dan ooit en dankzij deze meerjarige partnerships kunnen we dat succes samen verder laten groeien. De introductie van Ultra HD op ESPN is daar een uitstekend voorbeeld van.”

Dit artikel delen