Maatschappelijk partner
Hoofdsponsor
Partner
eSports
Maatschappelijk

Willem II zet zich in voor gezonde leefstijl onder kinderen

Afgelopen week trapten Stichting Willem II Betrokken en Rabobank gezamenlijk de Rabo Willem II Foodtour af. Een 9-weeks interactief lesprogramma voor basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8 én brugklassers waarin gezonde voeding centraal staat.

Willem II-mascotte Kingo reisde afgelopen week af naar basisschool De Bloemaert en basisschool ’t Schrijverke voor de aftrap van de Rabo Willem II Foodtour. Tijdens dit project duiken leerlingen in thema’s als gezond eten, voedselverspilling, etiketten lezen en sportvoeding.

Benodigdheden

De deelnemende klassen ontvangen een krat vol benodigdheden voor het project. De krat is onder andere gevuld met twee stuks fruit per kind, twee selfiesticks voor het vloggen en een echte Rabo Willem II Food Tour bal.

Rolmodellen

Met filmpjes van spelers van de hoofdmacht, (jeugd)trainers en voedingsdeskundigen wordt de lesstof aan de klassen gepresenteerd. Aan het eind van iedere les voeren de leerlingen opdrachten uit, die ze vastleggen in vlogs. Met het inzenden van de vlogs maken de leerlingen kans op een Foodclinic bij Willem II.

Mats Köhlert is één van de voetballers die zijn kennis deelt met de leerlingen. “Goed, gezond en gevarieerd eten is belangrijk. Probeer dus goed af te wisselen tussen je maaltijden, zodat je alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.”

Samenwerking

Sinds 2019 is Rabobank maatschappelijk partner van Willem II Betrokken. De maatschappelijke betrokkenheid en overlappende thema’s die Willem II en de Rabobank hebben, zorgden voor een samenwerking. De Foodtour lag bij de besprekingen van het partnerschap vanaf dag één op tafel.

Suzanne Albregts, coördinator van Willem II Betrokken ziet een waardevolle samenwerking. “Voor Willem II Betrokken is het thema ‘gezonde leefstijl’ erg belangrijk. Willem II en Rabobank vonden elkaar op dit thema, waardoor dit de basis vormt van het lesprogramma. Tevens laat de club zich op deze manier positief gelden in de samenleving.”

Meer info over de Rabo Willem II Foodtour lees je hier

Dit artikel delen