Het programma 'Fitter met Feyenoord' heeft als doel om patiënten en medewerkers uit het Maasstad Ziekenhuis zich fitter te laten voelen. Door middel van wekelijkse trainingen en workshops krijgen ze handvatten aangereikt voor een verbeterde leefstijl, wat helpt in het revalidatieproces. In onderstaande video volgen we de 49-jarige Marion, een Feyenoord supporter in hart en nieren en één van de deelnemers aan Fitter met Feyenoord.
Een jaar geleden kwam het leven van Marion volledig op zijn kop te staan toen ze de diagnose borstkanker kreeg. Vanzelfsprekend had dit erg veel impact op haar en de rest van het gezin. Ze onderging een operatie en kreeg bestralingen, wat gelukkig goed verliep. Wel merkte ze dat haar conditie totaal verdwenen was na de chemotherapie. ,,Je beseft je echt dat je weer helemaal onderaan moet beginnen", aldus Marion. Ze was dan ook erg blij toen ze hoorde dat ze mee mocht doen aan het programma Fitter met Feyenoord, om op één van haar favoriete locaties weer aan haar conditie te kunnen werken. ,,Dat was voor mij echt een cadeautje".
Fitter met Feyenoord
Bij Fitter met Feyenoord wordt in groepsverband gewerkt aan een betere conditie en het zelfvertrouwen daarin. ,,Het gaat er niet om dat je de marathon kan gaan lopen, of sterk gaat worden in een krachthonk. Het gaat erom dat je op jouw manier fitter wordt", aldus trainer Giovanni. Voor Marion werkt het programma ook echt: ,,Het herstel gaat beter dan verwacht. Ik ben ook al verder dan ik dacht te kunnen zijn. Fitter met Feyenoord heeft mij echt wel geholpen. Als ik terugkijk naar een jaar geleden, kan ik heel trots zijn op mezelf."
Voetbal Geeft
Samen met de 18 clubs en Maatschappelijk Partner VriendenLoterij zet de Eredivisie zich in om iedere dag een positieve impact op de maatschappij te maken door te werken aan een gezondere, inclusievere en sterkere samenleving. In de videoserie Voetbal Geeft wordt stilgestaan bij de impact die eredivisieclubs hebben in de maatschappij en wat dit voor een individu kan betekenen. Bekijk hier alle andere afleveringen, gemaakt door de Eredivisie CV, ESPN en VriendenLoterij.