De wedstrijd Willem II – N.E.C. Nijmegen staat zondag in het teken van de campagne ‘II is beter dan I’. Met de campagne richt de Tilburgse club zich op het bespreekbaar maken van eenzaamheid in de samenleving en specifiek onder jongeren. Om extra aandacht te vragen voor dit maatschappelijke thema stelt de hoofdsponsor van Willem II, AVEC, eenmalig de ruimte op het shirt beschikbaar. Hierdoor speelt de club aanstaande zondag met ‘II is beter dan I, Willem II tegen eenzaamheid’ op de borst.
1 op de 3 jongeren eenzaam
De schrikbarende cijfers liegen er niet om. Onderzoek toont aan dat bijna de helft van alle mensen zich eenzaam voelt. De laatste jaren is dat percentage alleen maar gestegen. In Tilburg ligt het percentage zelfs nog net iets hoger dan het landelijk gemiddelde en ook onder een onderbelichte doelgroep neemt de eenzaamheid toe, namelijk de jongeren. Onder deze doelgroep voelt 1 op de 3 zichzelf eenzaam.
Een veelgehoorde oorzaak is dat het sociale leven zich steeds meer online afspeelt, terwijl échte interactie nou juist zo belangrijk is. Iets wat wekelijks wordt bewezen in het stadion. De club is een verbindende factor voor mensen die zich anders misschien geïsoleerd voelen.
Bij Willem II staat de vriendschapsband hoog in het vaandel en om zoveel mogelijk aandacht te vragen voor de campagne tegen eenzaamheid stelt hoofdsponsor AVEC de uiting op de borst van het thuisshirt ter beschikking om de campagne bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. We zijn AVEC ontzettend dankbaar dat zij hiertoe bereid zijn en dit belangrijke thema ondersteunen. Ook de kinderen in de line-up van zowel Willem II als N.E.C. Nijmegen dragen een shirt met de tekst: ‘II is beter dan I’.
Veiling
De unieke, gedragen wedstrijdshirts worden geveild, waarbij de volledige opbrengst naar Willem II Betrokken gaat. Dit bedrag wordt ingezet voor het organiseren en ondersteunen van initiatieven tegen eenzaamheid. Tijdens de veiling kun je bieden op de wedstrijd gedragen shirts van alle spelers die in actie komen tegen N.E.C. Nijmegen Daarnaast worden ook een gesigneerde aanvoerdersband en een wedstrijdbal geveild. Bieden kan vanaf de aftrap via MatchWornShirt.
Willem II Betrokken
Willem II Betrokken zet zich al jaren actief in tegen eenzaamheid in de breedste zin van het woord. Initiatieven zoals Football Memories, waarbij ouderen samen voetbalherinneringen ophalen, en Willem II Maatjes, dat vrijwilligers koppelt aan supporters die niet zelfstandig naar het stadion kunnen, zorgen voor verbinding. Daarnaast geeft Willem II Betrokken tijdens thuiswedstrijden kaarten aan organisaties zoals R-Newt, ASVZ, Sterk Huis en Quiet. Ook worden er structureel vier seizoenkaarten beschikbaar gesteld aan stichting Met je Hart om supporters, voor wie het niet vanzelfsprekend is om een wedstrijd te bezoeken, te verrassen en samen te brengen.
II is beter dan I is geen grootheidswaanzin, maar een oproep om meer naar elkaar om te kijken. Want samen wordt alles mooier. Het telefoonnummer 088 0767 000 is 24/7 bereikbaar voor iedereen en op eentegeneenzaamheid.nl is meer informatie te vinden.