Maatschappelijk

De Eredivisie gelooft in de unieke kracht van ons voetbal. Of het gaat om mensen met elkaar te verbinden, te ontwikkelen, te begeleiden naar een gezondere leefstijl of bewust te maken van duurzamer gedrag. Samen met clubs, partners en supporters zetten wij ons in om positieve maatschappelijke impact te vergroten.

Onze drie pijlers

De Eredivisie heeft in samenwerking met het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap van de Universiteit Utrecht (USBO) een Theory of Change (ToC) ontwikkeld. Hiermee worden maatschappelijke activiteiten van de Eredivisie(clubs) in kaart gebracht, gestructureerd en meetbaar gemaakt, waarbij het maken van positieve maatschappelijke impact het uitgangspunt is. Lees hier meer over de Theory of Change.

Voetbal Geeft

Voetbal Geeft
Sinds 2005 is de VriendenLoterij maatschappelijk partner van de Eredivisie. Onder de vlag ‘Voetbal Geeft’ dragen de Eredivisie(clubs), VriendenLoterij en ESPN uit wat de impact is van het partnership.
Voetbal Geeft Serie
Voetbal Geeft Serie
Videoserie om de maatschappelijke impact van de Eredivisie(clubs) te laten zien.
Lees meer
Voetbal Geeft Prijs
Voetbal Geeft Prijs
Stimuleringsprijs voor vernieuwende maatschappelijke initiatieven.
Lees meer
Voetbal Geeft Week
Voetbal Geeft Week
Één speelronde volledig in het teken van maatschappelijke impact.
Lees meer

Maatschappelijke impact in cijfers

18

Clubs

168

Projecten

110.123

Deelnemers

110

Uren spelersinzet

Benieuwd naar meer cijfers? Bekijk het Maatschappelijk Impactrapport hier.